czwartek, 16 lipca 2015

Czwartek z jogą



W jodze nie chodzi o jakieś ambicje i wyścig lecz o precyzję, cierpliwość, skupienie.
   Raczej o dostosowanie asan do Twoich własnych możliwości wraz z uwzględnieniem przebytych kontuzji, ograniczeń anatomicznych czy stopnia gibkości (Twój typ konstytucyjny budowy). Czyli np. , osoby które mają naturalną tendencję do sztywności w stawach czy tzw. biodra "szpotawe" (naturalna budowa panewki biodrowej ogranicza zakres ruchu nogi w górę w odwodzeniach) nie powinny wyginać się przekraczając swój zakres ruchu w stawie.

    Dostosowanie asan do swoich własnych możliwości na danym etapie wytrenowania organizmu oznacza respektowanie własnego ZDROWIA!!! I zapobieganie kontuzjom!


Robię dzisiaj  wszystkie 3 treningi na luzie.
Czuję się na siłach i wybieram odpowiadający mi układ asan. 
Trening I - powitanie słońca, to zdecydowanie propozycja dla osób początkujących.

Całość dobrałam tak by wzmocnić plecy oraz mięśnie brzucha.


 TRENING I 

POWiTANIE SŁOŃCA z KINO

 źródło:youtube


TRENING II
SILNE BRZUCH z Tarą Stiles (tylko zaawansowani)




 źródło:youtube



TRENING III
Więcej jogi dla brzucha!


 źródło:youtube





Na zakończenie dodam mój "kalisteniczny" mostek;-))

2 komentarze:

  1. Zaraz biorę się za ćwiczenia :) Świetny blog, bardzo przydatny.

    OdpowiedzUsuń

TOP