czwartek, 31 lipca 2014

Omlet z otrębami i borówkami



"Upalny obiadek"

   Kolejny przepis na omlet bez dodatku cukru i soli. Zdrowy, lekki i pożywny. Bez sztucznych dodatków.
Można go przyrządzić również na ostro z mięsem (kurczakiem, indykiem, wędzonym łososiem). Ja pokazuję Wam wersję na słodko. Niedługo opublikuje również przepis z wędzonym łososiem;-)!

Przepis na 2 omlety:
  • 4 jajka  ( oddzielasz żółtka od białek i ubijasz białka mikserem na gęstą, białą, sztywną masę, nie ruszającą się z miejsca nawet po przekręceniu naczynia do góry dnem)
  • ok 8 łyżek mąki gryczanej lub więcej ( dodając mąkę obserwuj konsystencję masy, nie może być "lejąca", musi mieć konsystencję podobną do charakterystycznej dla jogurtu Bałkańskiego lub gęstej śmietany 35%);
  • łyżka wody gazowanej ( ciasto zyska puszystą i lekką konsystencję);
  • do ubitej piany dodajesz najpierw żółtka a potem powoli, łyżka po łyżce mąkę gryczaną;
  • na samym końcu dodaj 2-3 łyżki otrąb razowych lub pszennych;
  • podgrzej olej ryżowy / arachidowy / olej z winogron - do smażenia, na patelni i wlej masę;
  • smaż początkowo na średnim ogniu i szybko oraz delikatnie odwróć omlet na drugą stronę, gdy tylko zauważysz, ze spód już się zarumienił, a góra się ścięła;
  • drugą stronę smaż już na małym ogniu (pilnuj by się nie przypalił na węgiel);
  • co jakiś czas odwracaj omlet (ja odwracam mój nawet do 4-6 x- wierzcie mi, czarny, zwęglony wierzch ciasta nie jest najzdrowszy;-D!

Omlet krok po kroku:


Efekt - na zdjęciu nieco rozmazany lecz smaczny i pożywny w rzeczywistości;-D!
 Duży omlet, zajmujący całą powierzchnię talerza obiadowego;-)
Omlet smarujesz miodem i podajesz z ulubionymi owocami. Wybrałam borówki, ponieważ mamy sezon na nie w pełni.

S M A C Z N E G O !

3 komentarze:

  1. MNIAM! Pysznie! Zdrowo! Pożywnie! Kolorowo! :))))))

    ps. Zapraszam na mój nowy blog ;] www.sporttopestka.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow..super pomysł. Zapisuję do wypróbowania! :)

    OdpowiedzUsuń

TOP