środa, 15 lipca 2015

Świat jogi


   Fascynujący świat. W odróżnieniu od rutyny codziennej.
  Joga kształtuje moja siłę i elastyczność zarazem. Daje mi siłę na przetrwanie całego, "siedzącego" dnia.
W mojej pracy trenerki i instruktorki czas na pewne refleksje. Czy crossfit i mocne interwały to wszystko co może mi zapewnić dobrą formę i kształtne, jędrne pośladki, silne mięśnie, ładną figurę?

  Czy tylko trening siłowy jest moim jedynym "fit" "przyjacielem"?
    Trzydziestka na karku a ja jeszcze dobrze nie zaczęłam ćwiczyć kalisteniki. Pilates trenuje od przeszło od sześciu lat i to on ustabilizował moje ciało tak bym teraz nie miała problemów z opanowywaniem technik ćwiczeń kalisteniki oraz różnych wymyślnych akrobacji. Joga natomiast daje mi coś o wile więcej. Powolne tempo, siła skupienia, równowaga, odstresowanie zmęczonego agresywnymi bodźcami (miejski hałas!!! wredni ludzie!!! mnóstwo stresu!!!), płynne doładowanie organizmu rano przed pracą! Joga pomaga również podczas treningów kalisteniki. Większość asan daje mi siłę do wykonywania zręcznie akrobacji na drążkach.
 
   Tak. Chcę zgłębiać asany. Chcę szlifować i doskonalić płynność ćwiczeń. Pragnę osiągnąć kiedyś cel, wymarzony, i zostać instruktorem jogi. Jeszcze dłuuuga droga przede mną. Chcę na tym blogu publikować swoją praktykę i dzielić się z Wami postępami. Zainspirować być może niejedną osobę do rozpoczęcia praktyki jogi. Motywować nawet gdy się zniechęcicie.
   Początki jogi bywają trudne. Wstydzimy się braku naszej elastyczności oraz tego, że inni wyśmieją nasze nieporadnie wykonywane asany. Sporo kobiet podziela te obawy chodząc na jogę regularnie. Dlatego rozpoczynam wspólnie z Wami naukę techniki wykonywania asan. Nie odbierajcie mnie jednak jako autorytetu w tej dziedzinie. Jestem dopiero początkująca. Mogę motywować, wspólnie wychwytywać błędy, ćwiczyć i publikować postępy w treningu, ale nie jestem nauczycielem jogi.
Chcecie uczyć się u profesjonalistów? Polecam Wam zdecydowanie szkoły jogi. unikniecie błędów nie powielając negatywnych nawyków ruchowych w dalszej praktyce. Poza tym nikt tak dobrze nie wyłapie waszych błędów jak nauczyciel (osoba obserwująca Was z boku). Nawet ćwicząc przed lustrem nie zdołacie wykonać asany w stu procentach dobrze.
  

   Miejski Fitness jest blogiem propagującym różne typy treningów. Postanowiłam zatem założyć nowego bloga o tematyce dotyczącej tylko JOGI (opublikuje go wkrótce).
  Będę na nim publikowała opisy asan, treningi w postaci "gif", filmiki z sekwencjami asan oraz przeróżne wskazówki dotyczące odżywiania i założeń samej praktyki jogi. Część z wpisów o jodze zamieszczę na Miejskim!


Mam nadzieję, że spodoba Wam się nowy blog i będziecie mi kibicować w największym życiowym wyzwaniu, którego celem będzie zrobić uprawnienia instruktora jogi....
 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

TOP