niedziela, 15 maja 2016

Testy internetowych i darmowych edytorów zdjęć oraz grafiki (czytaj: "szaleństwo spontanicznej twórczości";-P)


   Wpis powstał dzięki Blokotkowi. Ostatnio zobaczyłam u niej artykuł o najlepszych darmowych fotoedytorach dostępnych online <, KLIK >>.
Od razu zabrałam się za ich wyszukiwanie i testy na własnych zdjęciach. Zmieniłam dziś, raz jeszcze, szablon bloga. Poprzedni nie zadowalał mnie w pełni. Był dość sprzeczny z końcową wizją artystyczną. Lubię eksperymentować, wyszukiwać ciekawostki mające pomóc w pracy nad estetyką bloga, zwłaszcza zdjęć i filmów. Nie zawsze do końca  udaje mi się osiągnąć zamierzony efekt lecz  mam przy tym mnóstwo frajdy, dobrze bawiąc się podczas eksperymentowania z możliwościami programów graficznych.
Nigdy nie czytam instrukcji (nudzą mnie...).  Wyjątkiem jest natrafienie na problem, którego samym "główkowaniem" nie rozwiążę. Mogę siedzieć godzinami, traktując grzebanie w funkcjach programów jak rozwiązywanie łamigłówek. Tyle wstępu;-P. Zapraszam Was na wstępną ocenę.

Dzisiaj, chciałabym wstępnie podzielić się pierwszym wrażeniem z testowania trzech programów.


  • PICMONKEY 

Co mi się w nim podoba - wrzucasz zdjęcia bez logowania czy rejestracji.
Masz wszystkie podstawowe opcje proste w obsłudze - kształty, ostrość, jasność, kontrasty, ekspozycję.



Niestety, dodatkowo dostępne po zarejestrowaniu oraz opłacie, są wszelkie retusze skóry twarzy - coś przydatnego i stosowanego często przez top blogerki modowe oraz kolorowe, kobiece czasopisma...


Można stworzyć ciekawe plakaty, dodając ikony, których jest tutaj całkiem spory wybór. Możesz edytować kolory ikon.
Masz do wyboru również ciekawe efekty (gwiazdki, pył - resztę zobaczysz na zdjęciu, które wkleiłam w artykule).



PICMONKEY  - podsumowanie

--> niezbędny do wzbogacania zdjęć o drobne, subtelne upiększenia (ikony, efekty)
--> produkcji kartek okolicznościowych oraz upiększania wpisów


  • EDITOR - mój numer 2!
Nie rejestrujesz się, tylko od razu możesz przesłać i edytować zdjęcie. Oprócz standardowych funkcji ma TO:


  • Możliwość wstawiania dowolnych IKON (bardzo duży wybór).

  •  RAMKI


 Ramki, tekstury (świetlne punkty rozmazane po całym zdjęciu). NIC TYLKO SZALEĆ;-))




Wytwory fantazji:
  • IKONY


  • RAMKI



  •  Efekty - tekstury
  • Tego nie znajdziesz w pozostałych programach.




... będzie tematem następnego artykułu!


Editor - podsumowanie

--> tylko tutaj znajdziesz oryginalne tekstury doskonałe do upiększania zdjęć na instagramie
-->  duży plus za ikony oraz ciekawy wybór ramek



  • CANVA - miejsce 3 
Zaleta - logujesz się przez google +.
Idealnie nadaje się do projektowania  plakatów akcji na blogu (w nim zaprojektowałam ten uroczy plakacik).


PLUSY :
-->prosta obsługa Canvy
__> trywialnie proste logowanie z rejestracją przez google +




 Bogaty wybór czcionek do tytułów:



Canva jest podobna do piktocharta lecz reprezentuję jego bardziej rozwiniętą wersję z większą ilością możliwości. Jest więcej narzędzi do tworzenia plakatów.




CANVA  - podsumowanie

Nadaje się do:
  • tworzenia plakatów
  • zdjęcia i tła na tumblera, twittera, facebooka
 Reasumując. Będąc bloggerem musisz wykorzystywać wszystkie dostępne w internecie narzędzia do tworzenia grafiki, odróbki zdjęć, projektowania. Jesteś artystą, a artysta nigdy nie ustaje w rozwoju osobistym.






























2 komentarze:

TOP